søndag den 29. april 2012

Løbestop !

Foråret er nu endelig ved at få fat. Varmen er kommet og alt er lysegrønt.
Det trækker godt i de gamle løbeben, men desværre har den seneste udvikling trukket i den stik modsatte retning.
Anders - lægen tilknyttet det store Akillessene forsøg på Bispebjerg har fortalt mig at medmindre jeg skal leve med mine dårlige akillessene resten af mine dage, må jeg holde mindst 6 ugers total løbepause.
De 2 måneders behandling med 4 indsprøjtninger af en eller anden væske (som jo kan være placebo), Excentrisk  styrketræning af senen og begrænset løb har ikke overhovedet haft nogen effekt på inflammationen.
Jeg har ikke noget valg, jeg må lægge løbeskoene på hylden i halvanden måned og dyrke noget alternativ motion. Måske skal min gamle MTB støves af, eller rulleskiene hvis jeg bliver alt for rastløs.
Det kan være jeg må op og svømme nogle baner i den lokale svømmehal.
Samtidigt forsætter jeg med den excentriske styrketræning, som er så kedelig.
Total løbepause i 6 uger. Det er vist første gang jeg ikke løber en meter i 6 uger siden 1993. Puha det bliver hårdt, ikke kun fordi lysten til at løbe netop nu er størst, når man kan smide vintertøjet og løbe i shorts og T-shirt, men også på grund af alle de kunder jeg netop nu har og som må "nøjes" med, at jeg cykler ved siden af, i stedet for at løbe.
Heldigvis har jeg nogle fantastiske kunder og de har alle sagt ok til at vi forsætter de næste uger med mig på cykel.

 


Det sætter dog visse begrænsninger. Blandt andet er det ikke alle parker i København, der er begejstret med cykling på stierne.

På trods af min løbekarantæne, er det lykkedes at afholde et par løbeklinikker igen og i går stod den på løbetræner kursus for Arriva.

Næste løbeklinik er i Birkerød torsdag den 31/5 kl. 1900.

 Håber i alle derude nyder foråret og får løbet mere en undertegnede.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar