mandag den 2. april 2012

Forårsstatus

Selv om det sner og er hundekoldt udenfor, er der sikre forårstegn. Bøgen er sprunget ud og skovdækket er begyndt at blomstre. Desuden er dagene tiltaget i længde, så man nu også kan løbe i dagslys efter kl. 1800.

Når talen falder på min form er der ikke meget der blomstrer her. Min akillessene driller stadig og jeg synes ikke det bliver bedre, snarere tværtimod. Jeg er halvvejs inde i behandlingsfasen (5 uger), i det stort opsatte forsøg med behandling af ømme akillessener på Bispebjerg hospital. De mangler i øvrigt stadig nogle forsøgspersoner.

Læs mere her.

Desværre ved jeg jo ikke om jeg får placebo medicinen sprøjtet ind, men alene den koncentrerede excentriske træning af læggen og den syge akillessene, burde give resultat.



 

Ovenstående øvelser laver jeg 2 gange om dagen og er nu oppe på + 10 kg i rygsækken, når jeg udfører dem 2x 3 x 15 med strakt ben og  2x3x15 med bøjet knæ.
Men som sagt lader resultatet vente på sig.

Så min egen træning er foreløbig skrinlagt og jeg koncentrerer mig om alle de nye og gamle kunder jeg har.
Jeg laver i øjeblikket fællestræning for firmaerne AON, Ebay, 7Eleven og starter op med DR her om 14 dage.
Samtidigt træner jeg p.t. 11 brugere med forskellige mål.

Her den 25/3 afholdte jeg årets 2. løbeklinik her i Birkerød og næste dato er 15. april igen i Birkerød og 29. april i Århus. Der er stadig få ledige pladser.

Min manglende løbetræning kompenseres med styrketræning i haven og de famøse excentriske  øvelser for akillessenen.

Jeg håber dog snart at jeg kan påbegynde egentlig løbetræning igen, da jeg savner løbeturene i mit eget tempo og med forårets og sommerens komme, er det bedste jo en dejlig løbetur i skoven.

Med løbehilsen

Henrik






Ingen kommentarer:

Send en kommentar