fredag den 17. februar 2012

Foråret banker på - forhåbentlig

Så er det tid til et nyt lille indlæg.

Siden sidst er jeg blevet Certificeret Pose Running Instructor, efter et weekend kursus i Odense hos Multicoach og Ole Stougaard.

Det var et spændende og lærerigt kursus og der blev diskuteret løbeteknik da både løbeikonet Allan  Zachariassen og Super løberen Gitte Karshøj deltog i kurset.

Vejret artede sig ikke fra den bedste side, så udendørstræningen blev lavet i korte etaper på sneglatte veje med korte opvarmningsophold inden døre.







Weekenden efter løbekurset afholdte jeg selv min Løbeklinik i Birkerød og vi havde p.g.a. vejret allieret os med en håndboldbane, hvor vi i varmere omgivelser kunne filme og lave teknik øvelser.

Dato for de næste løbeklinikker er allerede nu fastsat og det bliver:



Søndag den 25/3-2012 (der er 3 hold) : kl. 0900 kl. 1130 og kl. 1400

Søndag den 15/4-2012 (der er 3 hold) : kl. 0900 kl. 1130 og kl. 1400



STED:  Birkerød Idrætscenter.
Er du interesseret kan du skrive på info@bodyage.dk 
eller ringe på 20 20 20 27

--------------------------------------------------------------------------------------------

MÆRKELIG OPLEVELSE

Havde en ubehagelig oplevelse på min løbetur i går. Mens jeg løb slog en tanke ned i mig. "Hvad nu hvis min søn vælter på cykel og slår sig, hvordan kommer jeg hurtigt til stede?"

Jeg  slog tanken hen og da jeg kom hjem mødte min søn mig med ordene at han var styrtet på cykel og en beregning viste at det var omtrent det tidspunkt jeg fik tanken. Meget mærkeligt.
Heldigvis var han ikke kommet alvorligt til skade og kunne klare sig selv hjem.

--------------------------------------------------------------------------------------------
AKILLESFORSØG

På mandag skal jeg på Bispebjerg og deltage i forsøg på at behandle ømme akillessener.


Jeg har i et halvt år døjet med en meget øm højre akillessene og har prøvet flere behandlingsmetoder nu uden resultat, så nu prøver jeg dette forsøg, på trods af risiko for at komme i kontrolgruppen og få placebo behandling.

Onde tunger vil jo påstå at det er alt det tekniktræning og POSE løb der har givet den ømme sene, og det kan da meget vel være tilfældet. Så det er da helt klart et fokuspunkt for min fremtidige træning.

---------------------------------------------------------------------------------------------

MÅL FOR 2012

Da jeg i år har fået rigtig mange løbegrupper at træne, har jeg valgt at droppe resultatmål for år 2012 og udelukkende fokusere på at pleje min akillessene og forbedre min løbeteknik.

Jeg er jo desværre nået den alder hvor iltoptagelsen er toppet og så må der andre metoder til at, i det mindste, holde formen.



Håber I alle derude må få en god weekend derude.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar