onsdag den 13. juni 2012

Endelig i gang igen og Highspeed

Endelig efter næsten 7 ugers løbepause er første  tur gennemført.

Puha det var hårdt, men godt at komme i gang igen.

Tirsdag i sidste uge var jeg til 3 måneders test og scanning.

Scanningen viste at min hævelse i højre akillessene var skrumpet en anelse, den var stadig tykkere end min raske venstre.


Lægen Andersen Boesen  gav, efter en smule pres, lov til at jeg begyndet at løbe igen, men meget forsigtigt.



Mine excentriske øvelser skal jeg forsætte med, sandsynligvis resten af livet, men nu "kun" 3 gange om ugen og progressivt, det vil sige med gradvis større belastning i form af mere vægt.

Testen som skulle udføres bestod i så mange "hævninger" jeg kunne lave med hvert ben enkeltvis, stående på en skammel.
Jeg nåede over 80 med højre fod, hvilket er over en fordobling i forhold til 1. test for 3 måneder siden. Altså er min akillessene blevet væsentlig stærkere.

Desværre oplevede jeg også ulempen ved excentrisk træning, nemlig DOMS. Det er muskelømhed og den er enorm ved excentrisk træning.

Resultatet blev at min venstre læg var så øm p.g.a. testen at jeg knap nok kunne gå og først kunne påbegynde løb igen 6 dage efter testen.

Nu begynder jeg stille og roligt at starte træningen op igen, først kun med de kunder jeg har og med supplering af Pose-tekniktræning (sjipping  m.m.)

Så håber jeg at min akillessene holder.
---------------------------------------------------------------------------------------
Af andet nyt har jeg anskaffet mig et Highspeed kamera til optagelser af løbestil. Det kan tage op til 1000 billeder pr. sek, men det kræver masser af lys.

Det er ret imponerende videoer det kan lave. Se eksempel som er 480 billeder/sek.






(Kvaliteten i det her viste eksempel er forringet).

Kameraet hedder Casio Exilim HS EX-ZR100 og kostede ca. 2200 kr.

God sommer derude.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar